10 Aralık 2007 Pazartesi

Porselen demlik cay tarifleri etkinligi_ 7 evsahipliğini bu hafta http://baharhabercisiyim.blogcu.com/ arkadaşımızda bende bu tarifle katılayım dedim

PEYNİRLİ BÖREK
3 yufka
kaşar loru 250 gr
maydanoz
ayçiçek yağ

yapılışı :

börek içinin hazırlanması :
maydanozlar temizlenip kesildikten sonra lorla birlikte karıştırılıp, yeteri oranda (damak zevkimiz kadar) tuz eklenir.

öncelikle yufkalar açılır
1. yufka yağlanır
üzerine 2. yufka konur
2. yufka da yağlanır ve üzerine 3. yufka konur o da yağlanır

yufakalar üst üste yağlanıp konulduktan sonra; 16 eşit parçaya (sigara böreği gibi) bölünür.
Hazırlanan börek içi (her neyli ise, ben kaşar loru ile yapıyorum) sigara böreği yapar gibi; üçgenlerin dip kısmına konur, börek içi çıkmayacak şekilde, her iki yanından kapatarak (yine aynı sigara böreğinde olduğu gibi) sarılır. burdaki püf nokta sararken fazla sıkı sarmamaktır.

Yeteri kadar yağlanmış olduğundan sarma işlemi bittikten sonra ucunu sigara böreği gibi ıslatmaya gerek yoktur.

fırına koymadan önce, yumurtanın sarısı ile biraz sıvı yağ çırpılır, yemek fırçasıyla böreklerin üzerine sürülür ve arkasından çörek otu ve susam serpilir.

3 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

mmm mm mm... nefiss görünüyor. çayı yeni demledim. börekleri al gel de beraber yiyelim olmaz mı. :)) Ellerine sağlık canım.

baharhabercisiyim dedi ki...

Selam canim,
Etkinlige katiliminla vermis destekten dolayi cok mutlu oldum, cok tesekkür ederim.
Kurban bayramini ve ardindan gelen yeni yilini en icten dileklerimle kutluyorum, mutluluklar diliyorum...

Bakalim bukez mesajim gidecek mi?yeni konto actim...Eger giderse, ellerine saglik, ilgine cok cok tesekkur ederim canim...

baharhabercisiyim dedi ki...

aaa süper gitti;)))))))